Přeskočit na obsah
1
Z paluby
Kariéra

Nový model uspořádání výroby šetří kroky, čas i zdraví zaměstnanců

3. 1. 2018

Po přesunu developmentu do nové haly se naskytla možnost využít uvolněných prostor v původních dvou halách. Desetičlenný tým pod expertním vedením nově příchozího Operational Excelence directora Diego Tomaze věnoval celé dva týdny mapování nedostatků a problému, se kterými se operátoři výroby potýkají, a vypracoval návrhy na jejich zlepšení.

Řešitelé například zjistili, že trasa produktu po hale je zbytečně zakřivená, operátoři musí často chodit velké vzdálenosti pro součástky, nebo že z hlediska bezpečnosti nejsou dobře rozdělené zóny, kde se pohybují chodci a kde jezdí vozíky s materiálem. Na základě podnětů jednotlivých workcenter ze všech fází výroby se přikročilo k identifikaci plýtvání a zbytečných úkonů, z čehož vyšly návrhy nového layoutu. Každý z členů týmu přišel se třemi zlepšovacími modely, které se hodnotily podle několika kritérií: bezpečnost, minimalizace křížení, jednoduchost a rychlost práce, cena přesunu, vizualizace. Na základě vybraných návrhů se vytvořily prostorové makety, na kterých se modelovala trasa zboží i personálu.

Soustředili jsme se na reálný pohyb operátorů po hale a finální trasu produktu, kterou jsme měřili nití v modelu. Nejlepší výsledek, kterého jsme docílili, přinesl zkrácení trasy každého jednotlivého výrobku z původních 464 metrů na 369 metrů,“ vysvětluje supervizor Ondřej Gill.

Logičtější uspořádání výroby je patrné hned na první pohled. Došlo k oddělení procesů v přípravné hale a finální montáži, k narovnání meandrovitých cest do navazující podkovy a také k rozšíření průchozích cest, kde jsou nyní oddělené zóny.

Proces optimalizace toku se řešil jak z hlediska fyzického (plynulá a co nejkratší cesta materiálu z přípravy, přes lepení, dekorovnu až po finální montáž), tak i informačního. Výstupem je i přehledné schéma výroby, které dokáže celý proces snadno přiblížit novým zaměstnancům a návštěvníkům.

Máme za sebou 3 měsíce fungování v tomto novém uspořádání a již nyní mohu říct, že díky odstranění plýtvání pracujeme efektivněji a bezpečněji,“ hodnotí supervisor výroby Ongřej Gill.

 

Mohlo by vás zajímat

Těšte se na náborový den Safran v Rokycanech

Těšte se na náborový den Safran v Rokycanech

Z paluby Akce Kariéra

Pořádáme náš první náborový den v novém provozu v Rokycanech.
17. 10. 2024
Zapoj se do trainee programu 2024/25

Zapoj se do trainee programu 2024/25

Trainee program Z paluby Kariéra

Studenti, nastartujte svou kariéru u nás v Safranu!
18. 9. 2024
Výroba v Rokycanech je v plném proudu

Výroba v Rokycanech je v plném proudu

Z paluby

Naše nová hala v Rokycanech byla otevřena. Interiéry do letadel Airbus A330 budou nově vyráběny právě tady. Přibude k nim i výroba interiérů do…
3. 7. 2024

Prohlédněte si kde můžete pracovat. Nebo se chcete raději podívat na volné pozice?

Plzeň

Plzeň

Nabíráme montéry Rozšiřujeme tým

V roce 2001 jsme postavili první budovu na Borských polích. Od té doby se prostory společnosti rozrostly, k původní hale přibyly další tři. Kromě moderní výroby zde najdete i originální plně…
Rokycany

Rokycany

Nabíráme montéry Přijímáme ihned

Naše zbrusu nová moderní hala byla dokončena na jaře 2024. Vyrábíme zde odpočinkové místnosti a toalety do větších letadel Airbus A330 a také interiéry do Boeingů 777.